O dată cu venirea verii, știm cu toții cât de important e să avem un sistem de aer condiționat funcțional în mașina noastră. La Nidac Auto – Service auto în Timișoara, știm cât de frustrant poate fi atunci când aerul condiționat al mașinii dumneavoastră nu funcționează corect când este cald afară. Dincolo de disconfort, poate fi la limita insuportabilului în timpul lunilor de vârf de vară. Vrem să vă ajutăm să vă păstrați calmul în orice moment, așa că am subliniat cele mai frecvente motive pentru care sistemul dumneavoastră de aer condiționat poate înceta să mai funcționeze și ce trebuie să faceți în acest sens.
Aerul condiționat nu mai suflă la fel de rece ca înainte
Atunci când aerul este rece, dar nu suficient de rece, este de obicei din cauza nivelului scăzut al agentului frigorific. Dacă nu există suficient agent frigorific în sistemul de aer condiționat, acesta nu va produce suficientă presiune pentru a iniția ambreiajul. Dacă nu există suficientă presiune pentru a iniția ambreiajul, compresorul nu-și poate începe ciclul.
Dacă nivelurile de refrigerant sunt adecvate, este posibil să aveți un ambreiaj defect, care împiedică compresorul de aer să funcționeze corect. La Nidac Auto – reparații sisteme de aer condiționat în Timișoara testăm fiecare dintre aceste componente pentru a găsi orice piesă blocată sau stricată.
Lipsa fluxului de aer de la sistemul de ventilație al mașinii
Atunci când nu există niciun flux de aer care să ajungă în cabină, ar putea exista mai multe probleme. Nu este la fel de simplu de diagnosticat, iar un tehnician calificat va trebui să se uite la diferitele componente ale sistemului de ventilație până când va găsi exact ce este în neregulă.
Instalația de aer condiționat miroase ciudat
Atunci când te aștepți la un aer răcoros și ești întâmpinat cu mirosul de mucegai, este cel puțin respingător. După cum probabil ați ghicit, acel miros se datorează creșterii bacteriilor în aerul condiționat sau în gurile de ventilație. Aceasta este o problemă frecventă în cazul vehiculelor care nu folosesc des aerul condiționat sau care îl au oprit pentru perioade prelungite. De asemenea, se poate acumula mai multă umezeală în sistemele care sunt supuse unei utilizări excesive sau care se află frecvent pe setarea maximă. Bacteriile, mucegaiurile și ciupercile care produc un miros neplăcut se pot forma pe evaporatorul din spatele tabloului de bord și pot fi suflate prin gurile de aerisire.
Puteți începe prin înlocuirea filtrului de aer, care poate aduna murdărie, apă, praf și alți poluanți. După un timp, acesta poate începe să producă un miros, iar înlocuirea filtrului este o soluție rapidă. Dacă acest lucru nu ajută, vizitați Nidac Auto – service reparații aer condiționat – încărcare climă auto Timișoara pentru a curăța sistemul. Vom adăuga de asemenea și o soluție antibacteriană în evaporator pentru a elimina orice bacterie - și mirosuri - din sistemul de aer condiționat.
Instalația de aer condiționat face un zgomot ciudat
Sistemele de aer condiționat ar trebui să fie relativ silențioase atunci când le porniți. Dacă auziți zgomote bruște, de obicei este un semn că ceva nu este în regulă. Zgomotele ciudate pot fi ceva la fel de simplu ca niște resturi înfundate sau prinse în unitate; de asemenea, pot indica o problemă mai semnificativă care nu este la fel de ușor de reparat.
Dacă auziți un sunet de măcinare sau scârțâit, poate însemna că un rulment este crăpat și trebuie înlocuit. Dacă auziți un sunet de zăngănit, poate însemna că ambreiajul pentru compresor a cedat. Fără a auzi sunetul, noi înșine, este greu de diagnosticat care este exact problema.
Dacă auziți zgomote ciudate, cel mai bine este să nu folosiți aerul condiționat până când nu faceți o vizită la service pentru o revizie a sistemului. Nu doriți să înrăutățițiți o problemă minoră sau să provocați defectarea altor componente.
Posibile cauze ale funcționării defectuoase ale sistemului de ventilație sau aer condiționat:
- siguranță de ventilație arsă: aceasta este sursa de alimentare pentru motorul suflantei, care funcționează ca un ventilator împingând aerul prin gurile de ventilație. O siguranță de ventilație arsă înseamnă că nu mai există energie electrică care să ajungă la motorul suflantei și la fluxul de aer din habitaclu.
- Deteriorarea motorului suflantei: dacă sursa de alimentare funcționează, puteți verifica dacă motorul suflantei este deteriorat. Motoarele suflantelor pot înceta să mai funcționeze din cauza uzurii obișnuite sau a vârstei și vor trebui reparate sau înlocuite.
- O admisie de aer blocată - vehiculul dumneavoastră are două locuri prin care intră aerul: unul la exterior și unul la interior pentru recircularea aerului. Dacă aveți un blocaj în oricare dintre aceste zone de admisie, fluxul de aer este împiedicat să ajungă în habitaclu.
- Curele și furtunuri deteriorate - sistemul de aer condiționat al mașinii dumneavoastră este alcătuit din multe furtunuri și curele care îl mențin în stare de funcționare corectă. Dacă orice componentă prezintă scurgeri, se slăbește, se rupe sau se blochează, este posibil să observați o lipsă de flux de aer.
Dacă aveți experiența necesară, puteți încerca mai întâi să înlocuiți siguranțele. Dacă problema nu se rezolvă, vă recomandăm să faceți o programare pentru o revizie a sistemului de ventilație și răcire al mașinii. Cel mai probabil este necesară o înlocuire sau o reparație, iar un tehnician calificat va putea identifica acest lucru printr-un proces de verificare amplu.
Sfaturi pentru întreținerea instalației de aer condiționat
Nu ar trebui să așteptați să apară o problemă înainte de a începe să întrețineți sistemul de aer condiționat al vehiculului dumneavoastră. Există lucruri simple pe care le puteți face în mod regulat pentru a vă ajuta să mențineți lucrurile în bună stare de funcționare. Acestea includ:
- Pornirea aerului condiționat timp de cel puțin 10 minute pe săptămână, chiar și în timpul lunilor de iarnă. Deși este posibil să nu aveți nevoie de aerul condiționat pentru a vă răcori, acest lucru va menține presiunea gazului și va menține compresorul în funcțiune. Când faceți acest lucru, asigurați-vă că îl porniți la cea mai mare viteză a ventilatorului și la cea mai rece setare. Vestea bună este că mulți șoferi fac deja acest lucru pentru a dezaburirea parbrizului.
- Rularea sistemului de aer condiționat în modul de dezghețare timp de aproximativ 5 până la 10 minute va ajuta la eliminarea excesului de umiditate și va preveni formarea de bacterii sau mirosuri.
Aerul condiționat ar trebui să fie rece. Este foarte simplu. Dacă nu este așa, faceți o programare pentru ca un tehnician certificat să testeze presiunea din sistem și să verifice componentele pentru blocaje, rupturi sau scurgeri. Indiferent de problemele cu care vă confruntați cu aerul condiționat: nu vă pierdeți calmul! O vom diagnostica rapid și vă vom repune pe drum în cel mai scurt timp. Alegeți Nidac Auto – Service auto profesional în Timișoara pentru servicii de calitate.