» ÎNCĂRCAREA CU FREON
La NIDAC AUTO, oferim servicii complete de aer condiționat pentru vehiculul dumneavoastră.
Oferim cele mai eficiente și precise echipamente pentru curățarea și încărcarea sistemului dumneavoastră de AC cu agent frigorific.
Când ar trebui să sunați pentru serviciul de încărcare cu freon?
- - Pentru a pregăti sistemul de aer condiționat al mașinii pentru sezonul cald, acesta trebuie încărcat cel puțin o dată pe an.
- - Ori de câte ori simțiți că aerul condiționat răcește foarte greu.
- - În cazul în care un miros neplăcut emană din AC după ce acesta a fost pornit.
Etapele încărcării cu freon:
- - La NIDAC AUTO folosim un aparat de ultima generatie care extrage freonul si uleiul existent in sistemul de aer conditionat, curata intregul sistem, iar apoi goleste sistemul pentru a verifica pierderile de freon.
- - Prin utilizarea dispozitivului, sistemul de aer condiționat este reumplut cu cantitatea recomandată de freon, se adaugă ulei și se verifică presiunea din sistem.
Beneficiile serviciului
- - Ca urmare, puteți utiliza sistemul de aer condiționat al mașinii la eficiența maximă.
- - De asemenea, elimină mirosul neplăcut din mașină, iar tu și pasagerii veți respira aer pur.
- - Sunt detectate posibile scurgeri sau pierderi de presiune.
- - În funcție de modelul mașinii dumneavoastră, cantitatea de freon este ajustată.
Recomandări NIDAC AUTO
- - Pentru a prelungi durata de viață a sistemului de aer condiționat, porniți-l o dată la două săptămâni, chiar și iarna. Freonul va circula, care este amestecat cu ulei pentru a lubrifia componentele sistemului și etanșează atunci când este pornit.
- - Pentru o dezaburire mai rapidă și mai eficientă a geamurilor, utilizați aerul condiționat. Datorită uscăciunii sale, parbrizul se dezaburește instantaneu.
- - Când este posibil, parcați la umbră în sezonul cald.
- - Evitați schimbările bruște de temperatură în călătoriile lungi, păstrând o diferență de maxim 5 grade între temperatura exterioară și cea interioară.
» ÎNCARCAREA CU FREON ECOLOGIC (R1234YF)
De ce a fost nevoie de un nou refrigerant pe piață?
Deoarece agentul frigorific R-12 a fost interzis la începutul anilor 1990 din cauza toxicității sale atmosferice, noul agent frigorific (freon) R-134a a fost folosit pe toate tipurile de vehicule cu aer condiționat, deoarece nu conținea clor, ceea ce înseamnă că nu reprezintă o amenințare pentru stratul de ozon.
Chiar dacă agentul frigorific R-134a este mai puțin dăunător pentru mediu decât predecesorul său, are potențialul de a contribui în mod semnificativ la încălzirea globală. Căldura reținută de gazele cu efect de seră este măsurată prin potențialul lor de încălzire globală (GWP).
Guvernele americane și europene solicită un agent frigorific cu un potențial de încălzire globală (GWP) mai mic de 150, în timp ce R134A are un GWP de 1430.
O directivă cunoscută sub numele de 2006/40/EC a fost adoptată de Uniunea Europeană în 2006. Directiva urmărește reducerea emisiilor de gaze fluorurate cu efect de seră de la sistemele mobile de aer condiționat. În cele din urmă, scopul a fost de a folosi agenți frigorifici cu un potențial de încălzire globală mai mic de 150.
Uniunea Europeană a interzis vehiculele noi care utilizează agenți frigorifici cu GWP mai mare de 150 la 1 ianuarie 2017.
Ce este R1234yf?
DuPont și Honeywell au dezvoltat împreună R1234yf pentru a înlocui agentul frigorific R134a pentru sistemele de aer condiționat auto ca agent frigorific HFO sintetic.
Potențialul de încălzire globală (GWP) este mai mic de 1, ceea ce îl face extrem de scăzut. Efectul de seră al R1234yf este redus semnificativ în comparație cu dioxidul de carbon atunci când este eliberat în atmosferă.
În efortul de a înlocui R134a, industria auto a întreprins cercetări ample, care au dus la utilizarea noului agent frigorific R1234yf.
Cu sistemele R1234yf, calitatea și robustețea componentelor s-au îmbunătățit considerabil față de sistemele R134a, precum și conformitatea cu mai multe standarde noi SAE (Society of Automotive Engineers). Vehiculele sunt echipate cu sisteme concepute pentru a preveni scurgerile de agent frigorific.
În ceea ce privește service-ul și repararea, R1234yf are proprietăți termice similare cu R134a, ceea ce înseamnă că defecțiunile pot fi diagnosticate în mod similar.
Una dintre cele mai mari diferențe este clasa de inflamabilitate A2L foarte inflamabilă a R1234yf. Ca urmare, trebuie luate măsuri de precauție suplimentare la depozitarea, transportul și manipularea acestui gaz.
O interdicție similară a agentului frigorific R12 nu va afecta livrările de R134a, dar toți producătorii de mașini sunt obligați să instaleze noul sistem de aer condiționat R1234yf pe vehiculele noi începând cu 2017.
Beneficii:
- - Sisteme auto de aer condiționat concepute pentru a fi utilizate cu acest produs
- - Agentul frigorific este similar cu R134a în ceea ce privește capacitatea de răcire și eficiența energetică
- - Potrivit pentru toate climatele din lume
- - Reduce impactul asupra mediului
- - Cele mai stricte standarde de mediu din lume sunt îndeplinite de acesta
- - GWP de numai 1 - Potențial de epuizare a ozonului 0
Dezavantaje:
Clasa A2L - Refrigerant ușor inflamabil